Presentation

Presentation
Nu har vi renoverat i snart 6 år och till slut flyttat in. Det är en del jobb kvar, men inläggen här kommer säkert komma mer sällan. Men ni kan ju alltid gå tillbaka och se vad som hänt från den dagen vi köpte Kvarnen. Jonatan

lördag 28 juli 2018

Klumpar

Nu ligger klumparna på plats under kransen. Taket lyftes med domkraft på ett ställe i taget och de temporära klossarna byttes ut. Den lasern jag har fungerar väldigt dåligt i dagsljus men laser strecket syns väldigt tydligt om man använder en reflex. Jag satte upp 8 st reflexremsor runt om i tornet och på det sättet kunde jag se laserstrecket fast det var ljust. Det syns tydligt på mittenbilden. Nu ska jag bygga ett fönsterhål för att se om de detaljerna jag tänkt ut fungerar i praktiken. Det vore surt annars, Jag har ju gått och tänkt på hur takfot ska se ut och hur fönstren på våning 5 ska sitta och se ut i 3 år ungefär. En fråga som har dykt upp är om det ska vara spröjs eller mittposter på fönstren längst upp. Det finns lite tid att fundera över det men snart borde fönstren beställas.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar