Presentation

Presentation
Nu har vi renoverat i snart 6 år och till slut flyttat in. Det är en del jobb kvar, men inläggen här kommer säkert komma mer sällan. Men ni kan ju alltid gå tillbaka och se vad som hänt från den dagen vi köpte Kvarnen. Jonatan

lördag 21 oktober 2017

Nytt golv

För tredje gången lägger jag ett temporärt golv på våning 5. Det första var för att komma åt att göra i ordning yttertaket. Senast var det för att komma åt att byta några stockar och nu när alla golvbjälkarna är på plats kan jag göra ett golv så vi kommer åt att laga kransen under takfoten. Lite extrajobb har det blivit att hålla på att bygga om och riva men det är så när man inte kan se in i framtiden och veta exakt vilken ordning allt ska göras. Det är klart att jag skulle kunna göra det riktiga golvet direkt men jag vill få klart utsidan först innan jag lägger energi på insidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar