Presentation

Presentation
Nu har vi renoverat i snart 6 år och till slut flyttat in. Det är en del jobb kvar, men inläggen här kommer säkert komma mer sällan. Men ni kan ju alltid gå tillbaka och se vad som hänt från den dagen vi köpte Kvarnen. Jonatan

måndag 11 september 2017

Plåtslagare

Idag började plåtfirman med att mäta och förtillverka vissa bitar till kvarnen och imorgon börjar de montera har jag förstått. Jag skruvade fast ett fönster och fäste upp lite foder för att de ska kunna se hur jag tänker mig att det ska se ut.  Det inre haket är för fönsterblecket och det yttre är för att vatten inte ska rinna på baksidan av fodret. Kanske skippar vi panelen på sidorna och bara sätter plåt och då behövs inte det yttre haket.Vi diskuterade lite fram och tillbaka om hur plåten ska bockas och jag tror det blir bra till slut. De fäste också en extra strukturmatta som ska vara mellan pappen och plåten. Som ett krull av plasttråd som ska skapa en liten luftspalt för eventuellt kondensvatten. Spalten blir bara några millimeter men det ska vara tillräckligt. Det är någon tysk som har tänkt ut det där och det ska tydligen funka. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar