Presentation

Presentation
Nu har vi renoverat i snart 6 år och till slut flyttat in. Det är en del jobb kvar, men inläggen här kommer säkert komma mer sällan. Men ni kan ju alltid gå tillbaka och se vad som hänt från den dagen vi köpte Kvarnen. Jonatan

lördag 15 juli 2017

Kupfronter

Idag började jag med kupfronterna som jag har planerat länge. Tanken var från början att bygga dem i förväg under vinterhalvåret så det bara skulle vara att montera nu i sommar men så blev det inte. Virket är limträ, 56x270 som jag sågar i ändarna så två delar passar ihop i 90 graders vinkel. Laxstjärts sinkning tror jag det heter på svenska. Dovetails på engelska. Det är 14 kupor och då förstås 28 av dessa sammanfogningar som ska göras. 3D bilden från Sketchup stämmer inte riktigt överens med det slutgiltiga resultatet, det som jag sågat ut är inversen av den bilden kan man säga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar