Presentation

Presentation
Nu har vi renoverat i snart 6 år och till slut flyttat in. Det är en del jobb kvar, men inläggen här kommer säkert komma mer sällan. Men ni kan ju alltid gå tillbaka och se vad som hänt från den dagen vi köpte Kvarnen. Jonatan

söndag 14 augusti 2016

Vinkeljärn



Idag blev jag klar med pelarna som kommer att vara vid altandörren, mot väster. De är fixerade i bjälklaget med smidda vinkeljärn så stämmjärn och hammare kom fram för att hugga ur ett spår. I övrigt använder jag ju inte hammare på det här bygget då jag föredrar skruv. Skruvarna som vinkeljärnet är fäst med ska jag byta ut mot de stora järnspikarna som satt där från början.

1 kommentar:

  1. Alltså det mesta av urhaket gjorde jag med motorsågen, visst är det trevligt att ibland ta fram stämjärnet men man får inte vara dum.

    SvaraRadera