Presentation

Presentation
Nu har vi renoverat i snart 6 år och till slut flyttat in. Det är en del jobb kvar, men inläggen här kommer säkert komma mer sällan. Men ni kan ju alltid gå tillbaka och se vad som hänt från den dagen vi köpte Kvarnen. Jonatan

lördag 2 april 2016

Byte av stockar.

Det är ett förtiotal stockar som måste bytas ut helt eller som i detta fall bara delvis. Ett arbete som kommer ta hela våren och sommaren skulle jag tro. Tanken är att skarva på med en frisk stock där denna ruttnat sönder och här har jag sågat ut ett upplag nära stolpen som den skarvade balken kan vila på.  Detta är den första som måste bytas. Jag börjar nerifrån och går uppåt. Jag hade Femma i slöjd så detta ska nog gå bra.

1 kommentar:

  1. Om det är slöjdbetyget som avgör om man är kvalificerad eller inte så är jag också det. Jag hade femma i slöjd. Syslöjd.

    SvaraRadera